1402-12-16 08:04
341
0
89053
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

عملکرد مثبت مسئولان موتور آرای خاموش را روشن می‌کند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به مشارکت خوب مردم در انتخابات گفت: آرای پرقدرت مردم، فراتر از آرای عادی هستند، عملکرد مثبت مسئولان می‌تواند در آینده موتور محرکه و شتاب‌دهنده آرای خاموش باشد.

سیده زهرا حسینی‌جبلی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در تحلیل مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: حماسه ۲۵ میلیون نفری را دست کم نگیرید، این آرای پرقدرت، فراتر از آرای عادی هستند، به این آرا باید بالید، این آرا تخمینی از هسته پرقدرت جمهوری اسلامی هستند که مثل یک دژ مستحکم از خاک و هویت و دین‌شان صیانت می‌کنند.

وی با اشاره به چرایی آمدن مردم پای صندوق‌های رای تصریح کرد: مردم به سه دلیل پای صندوق آمدند، نخست به خاطر رای ایدئولوژیک، دلیل اول آرای ایمانی است، آرائی که برای تکلیف دینی و ملی‌شان به صحنه آمدند، این رای بسیار پرقدرت و ایدئولوژیک است.

آینده روشن انقلاب اسلامی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از دیگر دلایل حضور پرشور مردم را در رای استراتژیک عنوان کرد و افزود: دلیل دوم آرایی است که برای صندوق رای فارغ از خروجی‌اش موضوعیت قائل است.

حسینی‌جبلی گفت: آرای استراتژیک مردم نشان از این اعتقاد است که صندوق رای به خودی خود قدرت‌ساز است، آرائی که خوب می‌داند اگر صندوق رای تضعیف شود اول چیزی که ضربه می‌خورد امنیت است این رای استراتژیک محسوب می‌شود.

وی دسته سوم را عمل به تکلیف برای رای سازنده عنوان کرد و افزود: دلیل سوم آرائی است که به صندوق رای از حیث طریقیت توجه می‌کند، آرائی که حرکت کشور را می‌بیند و آینده را روشن می‌داند.

نمایش تاب آوری ملی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: آرای امیدوار دلیل سومی است که موجب حضور پای صندوق رای شده است، رای برای انتخاب افراد صالح و کارآمد، این رای امیدوار و سازنده است.

حسینی‌جبلی؛ ثمره این سه ویژگی را نمادی از تاب آوری مردم دانست و گفت: این آرا با وجود همه سختی‌های اقتصادی پای صندوق آمدند، شرایط اقتصادی امروز با همه تلاش‌هایی که از سوی دولت و مجلس صورت گرفته است، سخت و تلخ است، این آرا نمایش این تاب آوری ملی است.

وی از دیگر ثمرات حضور مردم را نماد مبارزه خواند و توضیح داد: این آرا تحریم‌های شناختی و رسانه‌ای دشمن را شکست، چند ماه تلاش دشمن برای تحریم انتخابات ایران بی‌نتیجه ماند و مردم با آرایش جنگی مقابل دشمن پای صندوق رای آمدند، این آرا از این جهت نماد مبارزه است.

آرای پرقدرت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه نماد فداکاری از ثمرات این حضور بود، توضیح داد: آرای این دوره نمایش رای فداکار است، ما سه نوع رای داریم، رای عادی که تنها رای به نامزد مورد علاقه است، رای پرقدرت که به جز یک رای تلاش می‌کند دیگران هم به نامزد مورد علاقه‌اش رای دهند، و سوم رای فداکار که فارغ از پیروزی نامزد مورد علاقه‌اش برای اصل مشارکت تلاش می‌کند ما این دوره به شکل چشمگیری با حضور دسته سوم مواجه بودیم.

حسینی‌جبلی با تاکید بر اینکه مردم به نماد اخلاق رای دادند، گفت: این دوره از انتخابات مردم بسیار جلوتر از گروه‌ها و جریانات سیاسی بودند، اگر گروه‌های سیاسی مثل همیشه به دنبال تخریب همدیگر و مجادله بجای رقابت بودند اما مردم اولویت اول‌شان افزایش مشارکت بود، از این رو بجای تخریب، رقابت را دنبال کردند تا به سبد مشارکت ریخته شود.

وی از دیگر ثمرات حضور مردم در انتخابات را نماد عقلانیت دانست و افزود: این دوره از انتخابات رای‌دهنده به این سطح از عقلانیت و بلوغ رسیده بود که صندوق رای فارغ از نتیجه آن موضوعیت دارد حتی اصلاح طلبان نیز با عبور از بدنه سنتی‌شان تصریح داشتند که اصل صندوق رای اهمیت دارد و قدرت‌ساز است.

حسینی‌جبلی گفت: مجموعه این دلائل باعث می‌شود که این ۲۵ میلیون نفر، رای‌شان پرقدرت و به مثابه یک دژ مستحکم باشد که کشور را مقابل هرگونه تهدیدی صیانت می‌کند و در آینده موتور محرکه و شتاب‌دهنده آرای خاموش باشد که باید قدر بدانیم.

انتهای خبر

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.